Persbericht: Wereld Milieudag

Ter gelegenheid van de Wereldmilieudag 2017 roept Stichting Projekten de directies van LBO en MULO-scholen op in te schrijven voor de grote VOJ MilieuQuiz 2017.

Alle VOJ-scholen ontvangen op of na 5 juni een brief waarin de procedure voor deelname aan de quiz wordt uiteengezet. De wedstrijd is open voor alle VOJ-scholen in geheel Suriname.

Er zijn twee rondes: een is een schriftelijke ronde en de tweede ronde zal live plaatsvinden in de laatste week van juli van dit jaar.

De winnende school mag zich de MilieuKampioen van 2017 noemen en slaat volgend jaar de eerste ronde over en gaat rechtstreeks naar de finale.

Dit jaar staat de VOJ MilieuQuiz in het teken van de biodiversiteit. Na inschrijving ontvangen alle scholen een informatieboekje ter voorbereiding op de quizvragen. De deelnemende school formeert een milieuteam, bestaande uit een aantal leerlingen en een begeleider. Die teams beantwoorden de quizvragen en een deskundige jury in Paramaribo beoordeelt welke scholen naar de finale gaan.

Stichting Projekten werkt ook hierbij nauw samen met Stichting MilieuWatch Suriname en wordt rondom haar milieu-educatieve programma’s o.a. gesteund door FATUM VERZEKERINGEN.

In het kader van de milieu-educatie organiseert Stichting Projekten verder in de grote vakantie milieudagen en wel van 28 augustus tot 22 september 2017. Elke werkdag zijn jongeren van 6 – 14 jaar welkom van 8.30 – 13.00 uur. Kinderen zullen dan in de gelegenheid gesteld worden om op een creatieve en leuke manier kennis te maken met milieu-aspecten en natuurlijk zijn er nog veel meer leuke activiteiten waar de vakantiekampen van Stichting Projekten inmiddels bekend om staan.

Nadere informatie:

Stichting Projekten